Nabór do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025
Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Zagórzu
prowadzi nabór do programu
„ASYSTENT OSOBISTY OSOBY Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ”
dla Jednostek Samorządu Terytorialnego
– edycja 2025
Termin naboru wniosków do 20.12.2024 r.
Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Zagórzu informuje, iż Gmina Zagórz przystąpiła do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” – edycja 2025 realizowanego w ramach Solidarnościowego Funduszu Wsparcia Osób Niepełnosprawnych.
Na realizację zadania Gmina Zagórz otrzymała środki
z Funduszu Solidarnościowego w wysokości
460 927,80 zł.
Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Zagórzu jako realizator programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2025 ogłasza nabór dla Uczestników.
Dokumentacja rekrutacyjna przyjmowana będzie w terminie do 20 grudnia 2024 r.
Dokumentacja rekrutacyjna:
- Załącznik nr 7 – Karta zgłoszenia do Programu „Asystent osobisty osób z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025.
- Załącznik nr 8 – Zakres czynności w ramach usług asystenta do Programu „Asystent osobisty osób z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025.
- Załącznik nr 15 do Programu - Klauzula informacyjna RODO Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w ramach Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025.
- Załącznik nr 1 do Regulaminu – Oświadczenie strony o zapoznaniu się z Programem „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025 oraz z treścią Regulaminu rekrutacji i realizacji usługi asystenckiej realizowanej przez Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Zagórzu.
- Załącznik nr 2 do Regulaminu – Oświadczenie Uczestnika Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025.
- Załącznik nr 3 do Regulaminu - Obowiązek Informacyjny dla uczestnika do karty zgłoszenia w związku z realizacją Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2025.
Dokumenty należy złożyć na piśmie w Miejsko - Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Zagórzu, ul. Targowa 5, 38-540 Zagórz w godzinach urzędowania Ośrodka tj. poniedziałek od 8:00 do 16:00, od wtorku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30, osobiście lub za pośrednictwem operatorów pocztowych.
W załączeniu poniżej umieszczone są dokumenty, które należy wypełnić, w związku z rekrutacją do Programu ,,Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” – edycja 2025.
W przypadku pytań prosimy o kontakt osobisty w Miejsko - Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Zagórzu, bądź telefoniczny pod nr tel. 13 46 23 373.
O zakwalifikowaniu do udziału w programie decyduje:
- Kolejność zgłoszeń;
- Analiza wniosków w kontekście sytuacji osoby niepełnosprawnej, tj. skali niepełnosprawności oraz konieczności zapewnienia wsparcia asystenta i osiągnięcie celu Programu.
Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym.
Adresatami Programu są:
- dzieci od ukończenia 2. roku życia do ukończenia 16. roku życia posiadające orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności - konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz
- osoby z niepełnosprawnościami posiadające orzeczenie:
a) o znacznym stopniu niepełnosprawności albo
b) o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, albo
c) traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Gmina/powiat, przyznając usługi asystencji osobistej, w pierwszej kolejności uwzględnia potrzeby:
- osób z niepełnosprawnościami samotnie gospodarujących, które nie mają możliwości korzystania ze wsparcia bliskich;
- osób z niepełnosprawnościami wspólnie zamieszkujących i gospodarujących, które nie mają możliwości korzystania ze wsparcia bliskich.
Usługi asystencji osobistej polegają na wspieraniu przez asystenta osoby z niepełnosprawnością w różnych sferach życia, w tym:
- wsparcia uczestnika Programu w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej;
- wsparcia uczestnika Programu w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról w rodzinie;
- wsparcia uczestnika Programu w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania;
- wsparcia uczestnika Programu w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się z otoczeniem.