Załatwianie spraw w Ośrodku Pomocy Społecznej
W związku z informacjami na temat rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2 Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Zagórzu zwraca się do klientów Ośrodka o zastosowanie się do wytycznych polskich służb sanitarnych. Apeluje jednocześnie o ostrożność i nieuleganie panice.
Mając na uwadze panujące zagrożenie spowodowane występowaniem koronawirusa i pierwszymi potwierdzonymi przypadkami na Podkarpaciu, prosimy o ograniczenie osobistych wizyt w Ośrodku jedynie do sytuacji pilnych i tych, które nie mogą być załatwione drogą elektroniczną lub telefoniczną.
Pracownicy jednostki są dostępni pod następującymi numerami telefonów:
Dyrektor: 13 46 23 373 wew. 23
Główna księgowa: 13 46 23 373 wew. 21
Asystent rodziny: 13 46 23 373 wew. 28
Pracownicy socjalni: 13 46 23 373 wew. 22, 26, 27, 29, 30
Świadczenia: 13 46 23 373 wew. 24 lub 25
Adres e-mail: mgops@zagorz.pl
Formularze wniosków o świadczenia i przyznanie pomocy oraz wzory innych potrzebnych dokumentów, obowiązujące akty prawne dostępne są na stronie Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w zakładce „Dokumenty, wnioski do pobrania” znajdującej się w lewym panelu strony.
Przypominamy, że wnioski o wszystkie świadczenia dla rodzin złożymy przez portal empatia.mrpips.gov.pl. Aby to zrobić wystarczy się zalogować używając profilu zaufanego lub podpisu elektronicznego. Zachęcamy Państwa do korzystania z takiej formy składania wniosków. To szybki i wygodny sposób na załatwienie swojej sprawy.
Wniosek o świadczenie „Rodzina 500+" możemy złożyć w prosty sposób także przez bankowość elektroniczną. Wystarczy zalogować się do serwisu transakcyjnego swojego banku i tam znaleźć elektroniczny wniosek o świadczenie.
Jak założyć bezpłatny profil zaufany?
Profil Zaufany możesz założyć i potwierdzić w pełni online między innymi za pośrednictwem swojego konta bankowego 24h/7 dni w tygodniu, o ile zapewnia taką możliwość.
1. W systemie bankowości elektronicznej swojego banku, wypełnij formularz o założenie Profilu Zaufanego
2. Operację potwierdź bankowym kodem autoryzacyjnym. Na swój adres mailowy otrzymasz potwierdzenie założenia konta.
Przypominamy jeszcze raz o zachowaniu zdrowego rozsądku i nieuleganie panice oraz zalecamy śledzenie bieżących komunikatów na temat sytuacji epidemiologicznej.
Wszelkie aktualne informacje i zalecenia związane z koronawirusem można znaleźć pod adresem: https://www.gov.pl/web/koronawirus oraz https://pacjent.gov.pl/
Krok po kroku - jak złożyć wniosek o świadczenia dla rodzin przez Emp@tię?
Aby złożyć wniosek za pomocą portalu Emp@tia: musisz założyć konto na portalu Emp@tia przy użyciu profilu zaufanego lub certyfikatu kwalifikowanego. Pod tym adresem przeczytasz jak założyć profil zaufany: https://obywatel.gov.pl/zaloz-profil-zaufany .
Jeżeli założyłeś już konto na Emp@tii, to zaloguj się, a następnie:
-
Na stronie głównej wybierz rodzaj wniosku np. „Świadczenie wychowawcze".
-
Zapoznaj się z informacją o dokumentach i informacjach, które będą Ci potrzebne do wypełnienia wniosku o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego. Przygotuj wszystkie niezbędne dokumenty i informacje.
-
Wpisz nazwę miejscowości, w której znajduje się urząd/instytucja, do której chcesz złożyć wniosek.
-
Wybierz z listy właściwą dla siebie instytucję/urząd, do której wniosek zostanie złożony.
-
Wybierz okres świadczeniowy, na który chcesz złożyć wniosek (ten wybór dotyczy tylko świadczenia wychowawczego).
-
Odpowiedz na pytania — wpisz i wskaż wszystkie niezbędne informacje. Kreator wypełniania wniosku wskaże Ci miejsca, których wypełnienie jest obowiązkowe i kiedy trzeba załączyć skany (kopie) niezbędnych dokumentów.
-
Sprawdź wprowadzone dane w podsumowaniu.
-
W przypadku błędów cofnij się za pomocą przycisku „Wstecz" do miejsca, gdzie one występują i popraw dane. Jeśli dane są poprawne wybierz „Utwórz dokument".
-
Przejdź do zakładki „Dokumenty robocze", zaznacz „Wniosek o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego" i kliknij „SZCZEGÓŁY/WYŚLIJ".
-
Jeśli chcesz dodać załączniki, kliknij „Dodaj".
-
Wyślij wniosek.
-
Sprawdź, czy na wskazany we wniosku adres mailowy otrzymałeś Urzędowe Potwierdzenie Przedłożenia (UPO).
-
Sprawdź, czy urząd odebrał Twój wniosek. Zaloguj się na swoje konto, kliknij w zakładkę „Dokumenty wysłane" i zobacz, czy wyświetla się status „Odbiór potwierdzony".
-
Czekaj na decyzję urzędu. Na swój adres e-mail dostaniesz powiadomienie, że masz nową wiadomość w portalu emp@tia.
-
Odbierz decyzję. Znajdziesz ją w skrzynce odbiorczej. Kliknij „Podpisz odbiór".
W razie wątpliwości urząd realizujący Twój wniosek będzie kontaktował się z Tobą drogą elektroniczną.